Tankar och infall.


lördag 6 november 2010

I de mentala startblocken.

Strå-i-flaskaOm man kan placera sig själv i startblock, rent mentalt, så är det där jag befinner mig nu. På måndagmorgon reser jag hemifrån för att inte återvända förrän i december.

Jag ska tillbringa tre veckor på en klinik som är specialicerad på stressrelaterad sjukdom. Där har jag inte tillgång till vare sig radio, TV eller mobiltelefon. Det finns en dator med internetuppkoppling men jag är redan avrådd från att använda densamma.

Hur blir det, tro?

Tanken är att all energi ska läggas på läkning, meditation och vila. I konceptet ingår en mängd olika behandlingar och terapier av varierande slag.

Jag ser fram emot det hela med en skräckblandad förtjusning. Naturligtvis hoppas jag på att det blir en positiv upplevelse och att jag kommer därifrån med förnyad styrka och med färre stressrelaterade symptom. Framför mig ser jag en smal, stark och frisk variant av mig själv, och jag funderar på om maken kommer att känna igen mig efter de tre veckorna. Man kan inte vara alltför säker!

Spegling-i-ett-fönster.

Hur somhelst med det. Jag kommer att vara borta från bloggandet fram till advent har inträtt och jag ber att mina vänner har tålamod med mig tills dess. Just nu är jag upptagen med att skriva packlistor och planera min resa för att kunna konsentrera mig på att skriva något som helst av värde. Ta hand om er därute!

KraM.

Klädesholmen

12 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Bara så du vet så kommer jag att tänka på dig då du är på den där kliniken. Inget med omvärlden att göra..!!! och i tre hela veckor… det kommer att göra gott tror jag.
    Intressant att sen få höra hur du upplevde att inte ha kontakt med ditt vanliga liv och du behöver inte bry dig om ngt mer än vilka behandlingar du ska ta… disk & städ & matlagning blir ett minne blott.

    Jag tycker det låter rätt underbart.

    Nu ska jag ta och låsa in mig själv i klädkammaren och vid 1:a advent tittar jag fram och säger till käre maken… - My dearest vart är staken… ! (naturligtvis menar jag den i fönstret :))) )

    Önskar dig allt gott och ser fram emot att du kommer hem och mår bättre och att försäkringskassan blir borttrollad av Joe Labero / ABRA KADABRA PUTS VÄCK:)
    KRAM KRAM SKUMBANAN

    SvaraRadera
  3. Det låter spännande....ska hålla tummarna för att du ska trivas. Klart vi har tålamod...hälsan är viktigast av allt! Ha det kalasbra....och kom hem ung och fräsch till både kropp och sinne :). Tusen kramar...

    SvaraRadera
  4. Åååå vad jag kommer att sakna dej hjärtat. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att detta ska bli jättebra och att du återvänder med en ny styrka och att du ska få hjälp på vägen som nu är svår och jobbig. Ska tänka så stark på dej så jag tror nog du känner tanken utan att vi kan prata med varandra.
    Ser nu fram mot advent och att få höra hur du haft det.
    Kramar OM dej så innerligt gör vi båda här.

    SvaraRadera
  5. Hej du!
    Har kollat på Wordpress o nu här!!! Här syns alla underbara foton!!!!Ja...allt! Även här vill jag önska dej allt gott under din vistelse med dej själv....KRAM från en som kommer att sakna dej...mycket!

    SvaraRadera
  6. Det här låter ju riktigt,riktigt bra och jag önskar dig allt gott...att avsäga sig omvärlden ett tag tror jag många skulle må bra av. Kontemplation min vän....kontempletion,mmmmm!
    Väntar tåligt tills du är tillbaks :-)
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    Redt.

    SvaraRadera
  7. ALLT gott och VÄL och MÅNGA positiva upplevelser önskar jag dig KRAM Inger

    SvaraRadera
  8. Modigt!! Jag tror att jag skulle få panik av bara tanken, men det är säkert nyttigt. För övrigt skulle jag förmodligen få panik bara av att vara hemifrån i tre veckor, men så är jag hemmakär också...
    Självklart ska vi ha ¨tålamod och det ska bli intressant att höra vad du har att säga när du kommer hem igen.
    Lycka till och en stor kram!!

    SvaraRadera
  9. Kära Marita!

    Jag hoppas du ska få en fin upplevelse och att din stressade kropp ska finna lugnet och harmonin, du ska se att efter några dagar är det nog skönt att slippa alla tekniska prylar, Vi bloggvänner finns kvar även efter advent,njut nu av din vistelse där. Kramar från Maja

    SvaraRadera
  10. Du skall få se att detta är precis rätt för dig kära du <3 En mycket klok paus från det mesta i livet - du kommer att finna både tid och kraft för att kika lite djupare i dig själv under de här veckorna. Mycket, mycket bra!
    Vi ses snart igen! I en brevlåda nära dig.. ; )
    Stora KRAMEN!

    SvaraRadera
  11. Kära du!
    Tycker att du är mooodig, jag...undrar hur jag själv skulle klara det...Önskar dig förstås ALLT gott, ta hand om dig och så hörs vi om några veckor! Massor av värmande kramar♥♥♥, Susanna

    SvaraRadera
  12. säger som några andra här: Modigt gjort av dej att gå igenom det här :) Önskar dej all lycka och jag vet att du fixar det här..
    kramen från Gnuttis

    SvaraRadera