Tankar och infall.


onsdag 30 juni 2010

2 of a kind #5

Fotoutmaning var roligt. Nu antar jag denna:

2 of a kind #5

This weeks theme: Up and Down
Mitt bidrag till utmaningen från "Weekdayphotots" kommer här.
(Klicka så ser du fler bidrag!)

Man ska ta två bilder på samma motiv om jag fattat saken rätt och så ska man tolka temat i sina bilder.
En bild tagen nerifrån och uppåt och en bild fotograferad uppifrån och neråt - så blev min tolkning.
På första syns lite himmel och på den andra lite av marken.
Blomman heter Rosenhallon och bor i min trädgård.







Fototriss was my first try and now I go for this one. I do hope that I have got it right!
Two of a kind. Flowers in my garden. First from below and then from above That means one photo up and one photo down.
If the babel of tongues isn't to extended - this is it!
The flower is named Thimbleberry.

3 kommentarer:

  1. Sv: Hehe ja jag kom på att jag hade ju en bild där det stod så på ballongen :)
    Jättefina bilder. Man vet inte riktigt vilken som är "rättvänd". Häftigt.

    SvaraRadera
  2. Japps,jag ilade hit förstås,tssss!Ååååh, vad fint du har här,mmmmm!Dödens trött efter dagen på Ven så jag nöjer mig med en snabb-hälsning nu!
    P.s Inte en affär på Ven skrev du......Nähäpp men jag lyckades iaf. snoka fram en loppis och där hittade jag en hamrad tennskål made on Hven för en spottstyver *flinar glatt*
    Frid o fröjd från Redtoppskan :-)
    Kraaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  3. Ja jag har förstått att det finns olika utmaningar att göra här. Såg hos Lotta att det ska vara bilder på sånt som börjar på en viss bokstav. Kuliga grejer :-)) Fina bilder som alltid hos dej.
    Du jag hade allt önskat mej till Torp i dag du :-) men där var jag inte nej.
    Kram hjärtat

    SvaraRadera