Tankar och infall.


söndag 23 oktober 2011

Bloggen krånglar men jag gör nya försök!

Jag mötte en underbar människa "the other day" och jag kände hur detta möte fick mina livsandar att flaxa till en aning.

Hon gjorde Pinnar av pinnar hon hittade i skogen.

Häftigt.

Den här pinnen heter "Andhämtning" och jag gillar den jättemycket.

 

Tänka sig andhämtning som att hämta en and. Stå där med en levande and i sina händer.

Då måste man nog ta ett djupt andetag och filosofera lite över livet.

Gå in på http://ingur.com/vildhjarta/ och kolla på bildspelet.

Det är en lisa för själen.

Jag ska skriva en blogg endera dan,

men tills jag har fått tag i en and att hålla ett tag så får

det hela stå undan.

KraM

9 kommentarer:

  1. Kul att se dig...hoppas du snart får tag i en and att hålla i :) Nu gick det ju bra att skriva inlägg...kanske det var nåt tillfälligt problem? Ha en skön söndag Marita..hoppas du har lika fint väder som oss. Solsken...fast det blåser och är lite jefligt kallt! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag som älskar den bloggen och den underbara kvinnan med sina fantastiska alster från skogens magiska rum..Underbara!
    Härligt att se dej här var det oxå förståss - som alltid : )
    Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  3. lovley både att du uppdaterat och den där damen med pinnarna..helt fantastiskt vad hon skapar med dessa pinnar.
    Tack för tipset och STOR KRAM

    SvaraRadera
  4. jag är ju en aning knäpp men det visste du ju redan om :)
    jag förstår inte vitsen med att göra pinnar av pinnar :)
    kram och hoppas du får en skön och bra forts på hösten vännen :)

    SvaraRadera
  5. Jag är bara glad att "se" dig! Fantastisk "Pinne",mmmmmm! Måste titta in där så tack för tipset.Ha det riktigt gott vännen,kraaaam!

    SvaraRadera
  6. Den där anden måste jag försöka minnas ibland... :)

    SvaraRadera
  7. Nu har jag tittat in där och jag som du fängslades av detta. Behöver en "andhämtning" jag också nu. Tycker också om denna.Skulle helt klart vilja ha den stående här. Tänk vad vissa kan se som alla inte ser i vad naturen har att bjuda.
    Så kul att se dej tillbaka i bloggvärlden också hjärtat. Ta hand om dej och var rädd om dej.
    Kramar OM så innerligt.

    SvaraRadera
  8. Trevligt med grejer som är hämtade från naturen.
    /SA

    SvaraRadera
  9. En underbar bild och symboliken är allra bäst! Skulle vilja ha en sån "pinne" bredvid favoritplatsen hemma...jag skulle prata med henne varje kväll, lasta över mina bekymmer, medan hon tålmodigt lyssnade och gav mig ny luft och ork ur sitt outtömliga lager...;-)Kram på dig och tack för den förströstansfulla bilden...:-)

    SvaraRadera